mandag 7. november 2016

Tubeskjerf på 30 min



Sofa kos og levende lys i lag med datter i hus.
Og som andre kvelder så går de ikke forbi uten at det er et eller annet håndarbeid i nærheten. 

Og i kveld ble det 2 skjerf  laget i løpet av kort tid.  


De har jeg strikket med armene , de går fort og er perfekte til og bruke både ute og inne. 
Strikke de så lange at man kan justere lengden på løkke nr 2. om ønskelig . Man kan strikkes med Drops Eskimo - da blir det tykkere og mer fyldig. 
Jeg har brukt 3 tråder på mine for og få litt fylde på dem da jeg er litt usikker på garnet da det er restegarn uten magebelte. 

Men ble utrolig fornøyd med resultatet 

Skjerf nr 1 : Beige 


Skjerf nr 2 : Hvit,Beige og Rosa


Du finner fremgangs måten på hånd strikking Her 


Som dere ser blir det store fine maske hull , Var litt uvant og strikke på denne måten. Men fant fort rytmen. Så blir ikke siste gang jeg lager slike. 





Nå hva synes dere???????